|
2009-11-07 08:20:32, szombat
|
|
|
Hans-Peter Martin: Az Európacsapda
2009/11/07
A sikeres szerző és EU parlamenti képviselő, Hans-Peter Martin ,,A globalizáció csapdája" után újra lecsapott
Hans-Peter Martin 15 évig a híres német hetilap, a Spiegel szerkesztője volt. A Harald Schumann-al együtt írt könyve, ,,A globalizáció csapdája" méltán lett bestseller, ami ilyen téma esetén nemigen fordul elő.
Bár párton kívüli, 1999-ben az osztrák Szociáldemokrata Párt (SPÖ) vezető jelöltjeként bejutott az EU Parlamentbe. 2004-ben számos korrupciós skandál leleplezése után kényelmetlenné vált az SPÖ számára, de még ugyan abban az évben saját listát állított, amit az osztrák választók 14 százaléka támogatott, és ami a legutóbbi választásokon 17,9 százalékra nőtt. Legújabb könyve az EU-bürokrácia újabb botrányait leplezi le és képtelenségét, hogy a jelenlegi válságot kezelni tudja.
Könyvéből az alábbi részlet az EU propagandahengeréről a Zeit-Fragen november 2-i számában jelent meg.
(Vajta Dénes)
Az EU és a tagállamok ilyetén állapota láttán minden nyugati demokrácia alapító atyja elárulva kell, hogy érezze magát. És Brüsszelben és Strassburgban is nő a bizonytalanság és a szorongás. Azonban ahelyett, hogy a jelen Európai Unió konstrukciós hibáit kijavítanák, inkább elfedik a bajt és a problémákat.
Propaganda alapvető reformok helyett lett a jelszó. Ennek középpontjában az EU kommunikációs biztosa, a svéd Margot Wallström áll. Az ez évi júniusi Európai Parlamenti választások alkalmával személyes levélben figyelmeztette a népképviselet elnökét, Hans-Gert Pöttering-et, hogy ,,az Ön Parlamentjének és az egész Európai Unió legitimitása a tét". Javasolt receptje: egy minden eddigit felülmúló médiaoffenzíva. ,,Kapcsolatainkon keresztül felhívjuk a rádió és TV-adókat, hogy az Európai Unióról és az európai ügyekről több programot sugározzanak", így Wallström Az EU-Bizottság képviseletei a tagállamokban ,,kommunikációs lépéseiket megfelelően fogják dizájnozni". Az erre fordítható költségvetés: 17 millió euró. A levél végén meg is nyugtatja az EU-Bizottság viceelnöke az EU-népképviselet legmagasabb képviselőjét: ,,Mint láthatja, tervezett akcióink alaposak."
Hogy ez miként történjen, már látható egy az EU-ról szóló TV-tudósítások támogatására kiírt pályázatból. A TV-állomásoknak a pályázatban nemcsak az ,,alkalmazott személyzet és különösen az újságírók nevét, feladatait és nyelvtudását kell megadni", hanem ismertetni kell szerkesztési elveiket és kötelezettséget kell vállalniuk, hogy az ,,európai programokat rendszeresen és a fő adási időben sugározzák". Amikor ezek a tervek 2008 őszén ismertté váltak a Frankfurter Allgemeine Zeitung feuilleton-ja e címen írt róla: ,,Az EU tudósításokat vásárol be". Alatta ez állt: ,,Az ember csak csodálkozik, és alig hiszi el: az EU fizet a kellemes hírekért."
Brüsszeli politikus körökben azonban alig akad valaki, aki törődik ilyen kritikával. Inkább rátesznek még egy lapáttal. A 2009-es választásokra az Európai Parlament Wallström pénzén kívül már engedélyezett 11,3 millió eurót ,,információs és kommunikációs kampány" célokra a hivatalos költségvetésből. De 2008 végére ez az összeg már több mint kétszeresére, 23,3 millió euróra emelkedett. Holott ezeknek a választásoknak a lebonyolítása és finanszírozása a tagállamok feladata. A frakcióknak járó pénzt is gyorsan megemelték az év végén 11 százalékkal 56,7 millió euróra, ,,információs tevékenységért az európai választásokkal kapcsolatban". A trükk ebben ez: Az emeléseket úgynevezett eszközátruházással hajtották végre, amelyhez az elnök kérvényére a háztartási bizottság határozata szükséges csak és nem a plénumé. Így alig veszi észre valaki. Ez már egy jól átgondolt propagandastratégia része, amely az Európai Uniót szebb fényben óhajtja megjelenteni, mint a realitás. Némely média, mint például a Financial Times, privilegizált helyzetbe kerültek, mert a Bizottság által könnyebben forrás közelbe jutnak, és exkluzív híreket közölhetnek EU-tudósítások nyilvánosságra hozatala előtt, ami már magától értetődő dolog Brüsszelben, írja egy régi EU-követ. Ha összeadjuk a tágabb értelemben az EU saját propagandájára szánt pénzeszközöket, hatalmas summa jön ki. Ide tartoznak például olyan eszközök, mint az európai szellem támogatására létrehozott kulturális rendezvények vagy a számos ünnepség, amelyeken EU-politikusok vesznek részt. Így számolva az EU-intézmények egyedül 2008-ban összesen 2,8 milliárd eurót költöttek imázs ápolásra adópénzekből, ami több mint amennyit a Coca-Cola konszern világszerte reklámra kiad.
Fordította: Vajta Dénes
Nemzeti InternetFigyelő
|
|
|
0 komment
, kategória: Általános |
|
Címkék: szociáldemokrata, költségvetésből, kötelezettséget, kapcsolatainkon, internetfigyelő, tevékenységért, választásokkal, középpontjában, finanszírozása, médiaoffenzíva, figyelmeztette, parlamentjének, választásoknak, propagandájára, pénzeszközöket, bizonytalanság, nyilvánosságra, kényelmetlenné, tudósításokat, képtelenségét, választásokra, engedélyezett, tagállamokban, választásokon, népképviselet, kommunikációs, strassburgban, privilegizált, lebonyolítása, képviselőjét, támogatására, állomásoknak, jelöltjeként, európacsapda, adópénzekből, képviseletei, sikeres szerző, globalizáció csapdája”, híres német, osztrák Szociáldemokrata, évben saját, osztrák választók, legutóbbi választásokon, jelenlegi válságot, alábbi részlet, tagállamok ilyetén, jelen Európai, svéd Margot, népképviselet elnökét, egész Európai, minden eddigit, európai ügyekről, Hans-Peter Martin, Harald Schumann-al, Szociáldemokrata Párt, Vajta Dénes, Európai Unió, Margot Wallström, Európai Parlamenti, Hans-Gert Pöttering-et, Európai Unióról, Wallström Az EU-Bizottság, Frankfurter Allgemeine Zeitung, Európai Parlament Wallström, Európai Uniót, Financial Times, Nemzeti InternetFigyelő,
|
|
|
|
sikeres szerző, globalizáció csapdája”, híres német, osztrák Szociáldemokrata, évben saját, osztrák választók, legutóbbi választásokon, jelenlegi válságot, alábbi részlet, tagállamok ilyetén, jelen Európai, svéd Margot, népképviselet elnökét, egész Európai, minden eddigit, európai ügyekről, tagállamokban „, erre fordítható, levél végén, pályázatban nemcsak, újságírók nevét, tervek 2008, ember csak, kellemes hírekért, 2009-es választásokra, hivatalos költségvetésből, tagállamok feladata, frakcióknak járó, európai választásokkal, trükk ebben, emeléseket úgynevezett, elnök kérvényére, háztartási bizottság, régi EU-követ, tágabb értelemben, európai szellem, számos ünnepség, szociáldemokrata, költségvetésből, kötelezettséget, kapcsolatainkon, internetfigyelő, tevékenységért, választásokkal, középpontjában, finanszírozása, médiaoffenzíva, figyelmeztette, parlamentjének, választásoknak, propagandájára, pénzeszközöket, bizonytalanság, nyilvánosságra, kényelmetlenné, tudósításokat, képtelenségét, választásokra, engedélyezett, tagállamokban, választásokon, népképviselet, kommunikációs, strassburgban, privilegizált, lebonyolítása, képviselőjét, támogatására, állomásoknak, jelöltjeként, európacsapda, adópénzekből, képviseletei, megjelenteni, konstrukciós, legitimitása, költségvetés, nyelvtudását, globalizáció, sugározzanak, szerkesztője, rendszeresen, szerkesztési, kétszeresére, rendezvények, kapcsolatban, kijavítanák, problémákat, választások, brüsszelben, frankfurter, tudósítások, közölhetnek, úgynevezett, létrehozott, , ,
|
|
|
|
2024. április
| | Hét | Ked | Sze | Csü | Pén | Szo | Vas | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | |
29 | 30 | |
| |
|
|
ma: |
0 db bejegyzés |
e hónap: |
0 db bejegyzés |
e év: |
0 db bejegyzés |
Összes: |
64003 db bejegyzés |
|
|
|
|
- Ma: 5712
- e Hét: 19942
- e Hónap: 31053
- e Év: 184549
|
|
|